tisdag 19 januari 2010

Vad tänker Generalen?

Bild: Jörgen Auer
Här står Generalen och tittar efter Lotta Esping, Correns ridbloggare. Det gör han för att han mycket väl vet att hon tänker lämna honom ett par veckor. Hon reser till Hongkong på lördag för att därifrån bege sig till Australien. Om detta kan man läsa på hennes blogg.
Både Generalen och jag är lite ledsna för detta, jag hade nämligen tänkt mig att hon skulle få ge mig, och det har hon lovat, en privatlektion i dressyr. Hon tror att jag ska börja en hel termins ridkurs, en termin som startar vilken dag som helst, men det kan jag inte på grund av obekväma arbetstider. Men ett par lektioner, kan jag tänka mig. Vad Generalen tänker om detta lär vi aldrig få veta, för det lär inte bli han som ska fungera som lektionshäst. Fast nog anar man ett leende på bilden nu när jag skrev detta. Eller är det bara en frågande blick? Vad gör du här?
För övrigt är den här bilden tagen för exakt ett år sedan, 19 januari, när det stod klart att Lotta skulle börja blogga på Corren.

Inga kommentarer: