onsdag 6 januari 2010

Ja, Pirre, jag såg ÅBK i sökaren

Bild: Jörgen Auer
Åtvidabergs BK hade inga större besvär med att besegra Stockholmslaget Tellus. Spelande tränaren Johan Gullqvist föregick med gott exempel och åkte inledningsvis ifrån ett par motståndare.
Bild: Jörgen Auer
Oscar Karlsson ville inte vara sämre, han. Och äntligen fick 18-åringen till målskyttet i division 1. Fem pyttsar blev det.
- Det är roligare att göra mål på ett ordentligt skott än att slå in en retur i öppet mål, sa Oscar.
Bild: Jörgen Auer
Simon Skoogh gjorde ett mål och kunde ha gjort ytterligare något. Bra var han i alla fall.
Bild: Jörgen Auer
John Wallberg gjorde inget mål, men 17-åringen var mycket bra. och hade som synes god bollkontroll.
Bild: Jörgen Auer
En som i andra halvleks snöyra inte såg ut att veta riktigt vart han eller målet befann sig var Pierre Andersson. Men det var en synvilla. Pirre var pigg värre, och gjorde fler mål än Oscar. Sex stycken. Det vill jag minnas att han gjorde även mot Spillersboda i november.
- Ser du något i sökaren, frågade han mig innan matchen.
Oh, ja, sa jag. Jag såg ÅBK vinna med 14-5 och gå upp i serieledning i division 1 östra.




Inga kommentarer: