onsdag 9 mars 2016

Börje, Birgitta och brorsan

Kom just på att det var fruktansvärt länge sedan som jag namedroppade. Så nu tänkte jag ta igen detta. Börjar med Börje. Inte för att jag känner särskilt många Börje, men Börje Salming är väl skäl nog. Dessutom är Börje en liten ort i Uppland med kyrka och skola. Det vet jag väl för jag har barnbarn som går där.
Efter Börje kan jag säga Birgitta. Jag känner flera. Och känner till ännu fler. Mest kända? Tja, den heliga Birgitta. Sen kommer nog prinsessan Birgitta. Sen? Birgitta Andersson, skådespelerskan.
Andra namn som plötsligt pockar på uppmärksamhet och trängs i hjärnan och tydligen vill vara med i bloggen är Anna, Anders, Anton, Annika, Abraham, Anselm, Astrid, Agamemnon, Ahasverus, Ashley, Andersson och Aldrigsson.
Nu får det räcka för i dag.
Nej, Samuel vill också vara med. Och Per. Lisa, Fredrik, Kerstin, Julia och Snuttan. Den sista är en katt, tror jag.
Och nu ringer brorsan. Crister, heter han.

Inga kommentarer: