lördag 12 mars 2016

Har Frans någon chans?

Bild från Svt
Vi har en vinnare! 17-årige Frans vann svenska melodifestivalen med If I were sorry. Grattis, säger vi till Sveriges näst yngste vinnare genom tiderna i denna något omstridda tävling: det går inte att tävla i musik säger kritikerna. Nähä? Var inte det här en tävling? Vad har vi då tittat på i kväll?
Men hur ska det gå för charmige Frans Jeppsson-Wall från Ystad  i stora eurovisionfinalen? Tja, av Europarrösterna i kväll att döma kan det gå ganska bra. Eller?
Ursäkta. Vem har varit yngre vinnare än Frans? Carola. Unga fröken Häggkvist var bara 16 när hon vann med Främling 1983. Den låten kom trea i Eurovision.
Så högt tror inte jag att Frans lyckas komma. Men vad vet jag? Jag är bara en vanlig teve-tittare som har sett Eurovisio Song contest sedan urminnes tider.
Men jag gillar honom och jag tycker om låten.

Inga kommentarer: