fredag 4 mars 2016

Kungsgatan - som jag såg dem

 Glömde ju bort att jag inte redovisat mitt senaste jobb till Correns och NT:s bilagor: Mera. Nämligen en betraktelse om Kungsgatan i respektive kommun. Så här presenterades reportaget.
 Bild: Jörgen Auer
Tack, måste jag säga till Susanne Augustsson som trots det busiga vädret var vänlig att gå fram och tillbaka över Kungsgatan i Linköping med sin lilla yorkshireterrier Bosse och dottern Jonnas rhodesian ridgeback Douglas. Tack för kaffet, också.
Bild: Jörgen Auer
Tack, måste jag även säga till Frida Eugeniadotter Larsson (dotter till konstnären Leizy Eugenia Larsson) och postiljonen Mattias Hübner som jag mötte på Kungsgatan i Norrköping just som Mattias kom med post till Eugeniadotters kafé (som då ännu inte hade öppnat). Frida och hennes kompisar höll som bäst på att göra i ordning det lilla kaféet som ska "utmana köttnormen och slit-och-slängnormen", enligt Frida.

Inga kommentarer: