fredag 26 augusti 2016

Ska vi fika ihop i morgon?

 Bild: Jörgen Auer
Puh! Så jämrans varmt det har varit i dag. Linköping kokade. Och mitt i alltihopa pågick stadsfesten som om den tänkte: lite värme är väl inget att gnälla för?
I Domkyrkoparken finns Correns tält i dagarna två. I dag med bland andra Bostadsredaktören Anna Lindén på plats, redo för bra tips att skriva om.
Bild: Jörgen Auer
Själv var jag enbart där i dag för att fika. Mitt "jobb" i tältet äger rum i morgon när min frågesport (quiz) arrangeras med start strax efter 12.30. Så snart Carina Glenning kåserat färdigt är det min tur. Med mig på scenen kommer Correns och NT:s publisher Anna Lindberg att vara. Hon och maken Henrik och deras dotter Wila sa spela några låtar under quizet, fem till antalet.  Den som vill sjunga med kan göra så. Jag hoppas på allsång.
Men i dag orkade jag inte mer än en timme i och kring tältet. Det var så varmt. När jag åkte därifrån för vidare färd till Kisa och Bäckhult vid Drögen visade displayen på 32 grader ute.
Därför åkte jag och badade. Kommer alltså ren till lördagens frågesport.
Bild: Jörgen Auer
Välkommen dit, för resten. Vi kanske kan fika tillsammans efteråt?

Inga kommentarer: