söndag 21 augusti 2016

Snart på hästryggen igen

Ur Sommar-Corren 2010
Plötsligt längtar jag till hästryggen igen. Är det OS som inspirerat mig? Eller bara tanken på Rappestadshästen Kaktus, här som Birger jarls häst Fagermö i Sommar-Corren 2010 på Pia Molins bild från Östra Tollstad där vi var och fotade till Jarlens år, som vi kallade det. Och du ser väl vem som iklädde sig rollen som Birger? Just det - det är ju jag. Porträttlik, skulle man nästan kunna säga. Eller inte.
Hur som helst längtar jag efter att sitta på hästryggen igen. Får nog höra av mig till Lotta Esping eller någon annan Esping. Janne, kanske?
Jag får ta tag i det snart. Liksom i Ryktbart (som publiceras i Corren, NT ocvh MVT) som har gjort uppehåll över sommaren och OS. Som väl båda är slut nu. Men läsare av Ryktbart får ge sig till tåls ytterligare en vecka.

Inga kommentarer: