söndag 9 februari 2020

Trisslotter för din häströst

Nu blir det tävling igen. Med trisslotter att vinna. Nu gäller det att utse min minst dåliga hästbild under föregående år - 2019. Jag har själv valt ut 12 bilder, inte nödvändigtvis de jag själv tycker är bäst, men 12 av lite olika karaktär. Du som vill vinna röstar på en av de tolv och lämnar din röst på min mail jorgen.auer@ostmedia.se eller på Messenger (kan du mitt telefonnummer så sms-ar du). Rösta inte här på bloggens eller på Facebooks kommentarer, jag vill nämligen inte att någon annan ska se hur du röstar. 
En vinnare får tre trisslotter och jag kommer att dra en vinnare bland alla som är med och röstar. Du har tre dagar på dig. Senast på onsdag kväll kl 18 vill jag ha rösterna. Så, vilken bild får din röst?


1. Titta häråt, nu! 
Bild: Jörgen Auer
Mirca Iriz, Ghassan Al Housen och Cindy poserar i stallet på Staby.


2. Vad säger domarna?
Bild: Jörgen Auer
Johanna Rosengren och Lady får ris och ros på Hedas programridning. 


3. Jobbigt värre
 Bild: Jörgen Auer
Bea Chrawall har fullt upp och broddar på när tre hästar ska ut i hagen.


 4. Titta, hästar!
 Bild: Jörgen Auer
Men så fina hästar det står där borta. Jag stannar bilen och fotar.


5. Med mamma på visning
 Bild: Jörgen Auer
Lilla Revolver är på fölbedömning med mamma Katana. Och gör smygreklam.


6. Hoppa du, jag vägrar
 Bild: Jörgen Auer
Hit men inte längre, sa Vissbeen och stannade. Camilla Andersson fick hoppa ensam.


7. Vilket flyt!
 Bild: Jörgen Auer
Nu bär det av, Baryard, sa Cuba VA och flög ända till... Cuba, kanske.


8. Mamma, vad är det där?
 Bild: Jörgen Auer
 Dezz av Tollstad fick syn på en kamera, mamma Zarina Cora har sett kameror förr.


9. Nog hade jag fyra?
 Bild: Jörgen Auer
Josefine Krönfeldt och Dottie (Xanadoo Vena) undrar var fjärde benet är.


10. Vi tar tornet också
 Bild: Jörgen Auer
Hopptävlingar på Mantorptravets multiarena blev en succé. Men bäst är de förstås i fint väder.


11. Med seger i blick
 Bild: Jörgen Auer
Cornelia Rylén och Rasputin vann en överlägsen 1,40-hoppning på Mantorptravet.


12. En av var sort
Bild: Jörgen Auer
Madelen Johanson är unik. Rider både dressyr och islandshäst. Här med Mr Bean och Fagur.

1 kommentar:

Eva Ärlebrant sa...

Jag gillar alla men lägger min röst på nr 8