onsdag 5 februari 2020

Uppfräschad Jörgen Auer?

Bild: Jörgen Auer
Ah, så skönt det var här mot ladugårdsväggen åt söder! Jag stannar en stund i Kyrkarp och februarisolar mig. Annars blåser det här på grusvägen mellan Klämmestorp och Veta kyrkby i Mantorp. Den snö som föll i natt är nog borta i morgon, gissar jag. Om det inte faller mer i kommande natt, vill säga.
Onsdagen började för min del med träning på Mantorp gym. En timmes gång på löpbandet betydde 6,5 kilometer avverkade. Och så gång en kilometer dit och en hem. Det är bra. Ännu bättre då att jag lade på 4,5 på eftermiddagen också. Ja, och så körde jag lite hantlar. Inga 20-kilos som atleterna bollar med. Nej, jag nöjer mig med under 10 kilo. En i var hand och så lyfter jag 100 gånger. Vad blir det? 6-kilos 100 gånger blir alltså 600 kilo per arm, ja det håller. I dag nöjde jag mig med ytterligare 700 kilo per arm eftersom jag hade gått så långt innan. Andra dagar brukar jag lyfta 800 och 900 också.
Vad då? Om det syns på mig? Nej, tyvärr inte. Inte än. Men jag räknar kallt med att jag en dag vaknar och tittar mig i spegeln och upptäcker en bodybuildare. Eller, kanske inte, men en något uppfräschad Jörgen Auer i alla fall.

Inga kommentarer: