torsdag 23 oktober 2008

Resa utan slut

Min östgötska resa har inget slut. Inte än i alla fall. Det är så skönt och avkopplande att resa omkring i länet och upptäcka nytt - och återupptäcka gammalt. I dag passerade jag Finspång och kände mig tvungen att stanna just där Norrköpingsvägen svänger av in mot centrum och där Linköpingsvägen tar vid i stället. Då ser man Lillsjön framför sig och husen som klättrar uppför sluttningen på andra sidan. Fint.
Finspång och dess vackra omgivningar känns annars väldigt långt borta för oss som bor i västra länsdelen. Lite okänt land.
Den andra bilden är från Skärblacka och bruket. Även om det är solen som syns mest genom den
något smutsiga bilrutan. Tyvärr var det flera bilar i kö och det var inte tid att stanna för att ta en bättre bild. Men - jag kommer väl förbi fler gånger. Det var ju egentligen kombinationen solen och skorstenarna/röken jag ville åt.
Det får bli nästa gång - med ny, och "riktig" kamera.





Inga kommentarer: