söndag 26 oktober 2008

Rolig damhockey

Bara 98 åskådare räknades in i Stångebrohallen när det var ishockey mellan LHC:s tjejer och Modo. Varför kommer inte fler?
LHC har inte börjat riksserien så bra. Bara vunnit en, nu två, av åtta matcher. Å andra sidan betyder inte matcherna så mycket eftersom alla lag är klara för slutspel. Det är i mars lagen ska vara som bäst.
Men i söndagsmatchen mot Modo blev i varje fall jag imponerad. Många var riktigt bra. I Modo var det Frida Nevalainen och Therese Sjölander som imponerade mest. I LHC måste man nämna Denise Altmann för hennes eminenta klubbteknik. Som när hon gjorde 1-0. Vilka dragningar!
Lisa Danielsson vet jag inte om jag har sett bättre. Att hon är stark och alltid ger allt, visste jag. Men nu verkade hon snabbare än i våras.
Landslagstjejen Sara Grahn i målet var hur säker som helst (vilken plock!), slovakiska backen Iveta Karafiatova gillade jag redan förra säsongen och hon är om möjligt ännu bättre nu, Emma Holmbom var en annan jätte till back.
På forwardssidan fanns även Tina Enström och Fanny Rask. Den senare utstrålade så mycket energi att bara den borde räckt till att få pucken i mål. Med lite bättre självförtroende blir hon bäst. En framtida världsspelare. Och det kan väl vara något att titta på.

Inga kommentarer: