torsdag 18 juni 2009

Jag gick på Katedral

Bild: Jörgen Auer
Jag gick på Katedral. Jo, det gjorde jag visst. Det ser ni väl. Jag tog den här bilden idag, klockan var så där kvart i elva när jag gick över skolgården. Skolan har jag dock aldrig gått i, jo, men inte Katedral. Nej, jag tog studenten, eller rättare sagt min gymnasieexamen, i Norrköping för evigheter sedan. Skolan heter De Geer-gymnasiet, eller som det hette förr i tiden när min far, som tog studenten 1937, gick på Högre Allmänna Läroverket.
Bild: Jörgen Auer
Det här är också Högre Allmänna Läroverket, fast i Linköping. Och högst upp på den skolan sitter taket. Det lägger man om nu. Den här bilden tog jag också idag, nästan exakt vid samma tidpunkt som den andra bilden från Katedral.
Så visst har jag gått på Katedral.

Inga kommentarer: