måndag 1 juni 2009

Var det Järnlunden?

Isbild: Mikael Svensson
Det har varit så varmt idag att jag bara måste svalka av mig. Gör det med en bild som Micke tog för ett par år sen när vi gjorde ett pimpeljobb till Corren. Jag minns att jag hade för tunn jacka och frös ordentligt när vi åkte någon form av scooterkärra ut på isen. Jag tror att det var Stora Rängen, men det kan ha varit Åsunden, nej Järnlunden, väl? Stopp och belägg, nu minns jag. Det var för faan Björkern. Vi stannade ju bilen i Björkfors. Vid parkeringen vid Valö. Hur som helst, det var smällkallt, men soligt, en väldigt vacker vinterdag och när vi klev av fordonet blev vi ganska snabbt varma i kläderna (!) av det trevliga jobb vi hade framför oss.
Tisdagen ska visst inte bli lika varm som måndagen, sägs det. Bra, då behöver jag inte leta i arkivet efter isbilder.

Inga kommentarer: