torsdag 25 juni 2009

Samling kring bysten vid kusten

Bild: Jörgen Auer
Kurre Hamrin blev glad när han fick skriva autografer i Valdemarsvik. Särskilt när han fick göra det i en Se-tidning från 1958.
Bild: Jörgen Auer
Bengt Julle Gustavsson i glatt samspråk med Sigge Parling och Lennart Johansson.
Bild: Jörgen Auer
Kurre Hamrin fick Franco Baresi att skratta högt.
Bild: Jörgen Auer
Massor av folk hade samlats i rosariet för att se på invigningen av Nils Liedholms konstverk, utställning, och fotbollscup.
Bild: Jörgen Auer
Och de som inte fick plats där, ja de hittade en plats högre upp.
Bild: Jörgen Auer
Magnus Höjer var utmärkt konferencier och intervjuade bland andra Bengt Fölet Berntsson. Åke Bajdoff Johansson väntade på sin tur. Båda var med i VM 1958, liksom även skymde Reino Börjesson.
Bild: Jörgen Auer
Carlo Liedholm tittar tillsammans med sina söner Andrea och PaoloEric på den snygga bronsbysten av Nils Liedholm.
Bild: Jörgen Auer
Undar vad Nisse tittar på, ser det ut som landshövding Björn Eriksson tänker.
Bild: Jörgen Auer
Thomas Nordahl, gudson till Nils Liedholm, och Carlo Liedholm, son till samme Nils, framför Peter Lindes bronsbyst av just det - Nils Liedholm. Bysten finns att beskåda (för evigt) i centrala Valdemarsvik. Där pågår även en utställning om Nisse Liedholms liv (öppen till 6 augusti).

2 kommentarer:

Bjarne sa...

Du är duktig på att fotografera.
Ögonblicksbilder i rätt läge!

Det råkar vara jag som håller i SE-tidningen.
Kurre signerade även min landslagströja, som jag bär på Sveriges matcher.
Nu tror jag det blev en turtröja! :)
Har du fler bilder på Kurre får du gärna maila:
ozelot_70@yahoo.se

Auer sa...

Hej, Bjarne,
Tack för beröm på min blogg. Tyvärr har jag inga fler bilder på Kurre.
Sommarhälsningar, Jörgen