torsdag 16 juli 2009

Södergården och Elvis

Bild: Jörgen Auer
Vad ska man göra mitt i sommaren när man inte har något att göra? Tja, är man i närheten av Kisa kan man åka till Café och Ateljé Södergården och fika och njuta av glass och våfflor.
Bild: Jörgen Auer
Att det var så gott som tomt när vi kom dit i dag berodde på att vi var först. Men sen droppade det in folk med jämna mellanrum till Johanna Gustavssons stora glädje. Dock ställde hon sig förvånande till cafésedelns Elvismacka.
-Jag har ingen aning om vad det ska bli på den. Det får pappa sköta om, sa hon.
Pappa heter Torbjörn Gustavsson. Journalist på Corren och Elvisfantast av Guds nåde.
Enligt Torbjörn så är för övrigt Elvis och Gud samma person, om jag har fattat rätt. Om mackan blir av gudomligt slag återstår att smaka på.

3 kommentarer:

Torbjörn sa...

Hallå Jörgen, synd att jag missade er, men Johanna berättade om ert besök. Elvis-Mackan är en kulinarisk högtid av Guds/Kungens nåde. Jag lovar: Du åker inte hungrig från caféet efter att ha ätit den.
Kollade du in nostalgihörnan? Provgick du ormskinnsskorna?
Keep on Rockin´ & Reelin´!

Johanna Gustafsson sa...

Hej Jörgen, jättekul att du gillar caféet och du vet att ni alltid är välkomna tillbaks! Ska försöka få farsgubben att förklara Élvismackan´........
Ha det bra!

Auer sa...

Jag tror att vi dyker upp redan idag. Måste till Kisa och lämna in Lotto. Och eftersom jag vet jag kommer att vinna stora pengar kan jag ju spendera lite hos dig.
Ses.