tisdag 1 september 2009

Dags att börja träna

Bild: Åke Karlsson
Hur skönt är det inte att få träna igen? Röra sig, låta benen jobba, höra hjärtat och pulsen slå, och känna att hela kroppen blir så där glad som den blir när den får jobba på det här sättet. Jag har varit i taskig form länge, ett år ungefär. Men förra veckan släppte det onda i magen och höfterna. Och axeln verkar ganska okej även om den inte tål alla rörelser. Idag har jag varit på step up med LGS på Fredriksbergsskolan. Åsa Örtengren och hennes medhjälpare körde hårt. Men jag stod ut hela passet.
Nu törs jag nog börja på allvar igen. Magen vill det. Huvudet vill det. Benen vill. Och armarna.
Så vad väntar jag på?
Kanske att någon ska ta bort bindeln för ögonen.

4 kommentarer:

Jonas Örtengren sa...

örtengren ska det vara min kära Auer.

Jonas igen. sa...

Åsa Örtengren alltså.

Auer sa...

Jag är ledsen och ber om ursäkt. Antagligen var jag nog mer slut än jag trodde efter steppen.

Anonym sa...

Kul att ni kunde komma prova ett pass. Ni är välkomna tillbaka när ni vill!

M.v.h. Åsa Ö.