söndag 20 september 2009

Lite semester och Lotta

Bild: Jörgen Auer
Kort paus på jobbet - vi skulle äta, ringde för avhämtning. Och jag iväg till Grekiska kolgrillsbaren där jag fick sitta ner en stund. Dämpad musik hördes, det var soligt och varmt ute, och plötsligt var jag i Grekland. Tyckte till och med att jag hörde vatten skvalpa mot stranden. Så härligt det var.
Efter den korta semestern gick jag tillbaka till jobbet. Ringde till dressyrryttaren Lotta Esping som varit i Djursholm och tävlat. Fast det var väninnan Kristin Kellander som svarade.
-Hej, du Ninni, sa jag, det här är Jörgen Auer.
- Nämen hej, Jörgen Auer (varför säger många hela namnet när jag precis har sagt det? Så gör Näsa Carlsson, Tobba Larsson och Bolle Persson, också?).
Sen tog Lotta telefonen (efter att hon stannat bilen - de var nämligen på väg hem). Vi småpratade lite om tävlingen, hon kom tvåa i GP-n och sjua i küren, och lite om hennes nästa stora uppgift, Helsingfors International Show. Jag skrev en kortis om detta.
Sen kastade jag mig över Gyros fläskkarré från Grekiska kolgrillsbaren och fick på så sätt ytterligare en kvarts semester.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Jo förstår du, kära Kristin sa så för att uppmärksamma personerna i sin omgivning på att det var DEN Jörgen som ringde... :)

Vi hittade till slut fram till vårat "mål" i alla fall och det var nästan lika bra som din minisemester.

Auer sa...

Men,
Jörgen heter ju bara gamla gubbar, hur många Jörgen känner ni?
Finns det fler än jag?