söndag 15 augusti 2010

Ordningen återställd

Bild: Jörgen Auer
Som släktens okrönte kantarellkung tål jag inte ett misslyckande som i går. Därför var söndagen revanschens dag. Och jag såg dem redan innan jag klev ur bilen.
Bild: Jörgen Auer
Det hjälpte dem inte att försöka gömma sig. Jag såg dem överallt.
Bild: Jörgen Auer
En del hade lagt sig under mossan - men jag hittade dem.
Bild: Jörgen Auer
Lördagens två ynka svampar förvandlades till en rågad korg dagen efter. Jag fick till och med ge bort lite av skörden.
Bild: Jörgen Auer
Men var hittade du svamparna? frågade Britt. Å nä. Men om jag säger någonstans kring Kindagårdarna Mjölsefall-Högtomta-Öknehult-Fagerhult så ljuger jag inte. Dessutom fotade jag bilen så ni ska få veta var den stod parkerad medan svampkungen fyllde korgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skulle sparat lite till mig! Din syster i Stockholm som aldrig hittar svamp här i trakterna! Kram