torsdag 17 mars 2011

Jag är beredd, Hege

Bild: Jörgen Auer
Jag har varit hos tandläkaren. Många gånger. Det är roligt. I alla fall hos min tandläkare. Tandläkaren på bilden vet jag inte om jag litar riktigt på. Men tängerna ser hotfulla ut. Bilden togs ombord på HMS Belfast i London 2001. My God, är det redan så länge sen? Tio år! Så fort tiden går - även hos tandläkaren. Alltså, när man är klar känns det som tiden runnit undan verkligt fort, men under tiden man är där kan vissa partier upplevas som evighetslånga. Märkligt. Snart ska jag tillbaka. Nej, inte till krigsskeppet på Themsen, men till tandläkaren. Hon vill prata skidåkning med mig. I alla fall nämna skidor och Northug för hon tror att jag inte gillar honom, men det gör jag. Och när han stannade upp på mållinjen var det ju bara kul, anser jag. Som vi hade jublat om det varit en svensk som gjort det framför näsan på bäste norrman.
Jaja, Hege, jag är beredd att tala. Men inte när jag har munnen full. För resten så undrar jag om de skojar med mig, jag har fått en ny tid 1 april.

Inga kommentarer: