söndag 20 maj 2012

För 25 år sen

Ur Corren 20 maj 1987
Men den här artikeln och bilden vill jag inte bara påpeka att råttor minsann härjat i Linköping, utan också fästa uppmärksamhet på vem fotografen är. Just det, Jan Christer Persson och se, på 80-talet kunde Corren stava hans namn korrekt, nämligen utan bindestreck. Nu för tiden har till och med JCP själv gett upp och låter det bli som det blir. I alla fall ser man ju här att han var verksam i Linköpings Stadsliv redan på den tiden. Det var däremot inte jag som i stället ägnade mig åt bollsparkeri och isig hockey och hopp på längd och höjd och allt vad sport och idrott har att bjuda. Men numera är ju JCP och jag kolleger på Correns Stadsliv - som kommer nästa gång i tisdagstidningen.
En sak till: i dag har jag dröjt med inlägg för att jag har varit bortrest. Men nu är jag hemma igen och snart kommer fler inlägg.

Inga kommentarer: