fredag 25 maj 2012

Ja, stranden är sned

Bild: Jörgen Auer
Fan, Jörgen, bilden är sned, jag tycker inte om sneda bilder, säger säkert min kollega JCP, för så brukar han säga. Men då säger jag: ja det är inte så konstigt - jag la ju huvudet på sned när jag tittade. Man gör så ibland här i livet, lägger huvudet på sned. Det gjorde jag senast för någon timme sen, på tåget från Uppsala - jag var rejält trött och lutade mig lite bakåt, la huvudet på sned och var nära att somna. Men det gjorde jag inte för det var olidligt varmt ombord på Veolias tåg 7143på väg mot Malmö och jag gick i stället och köpte en öl. När den var urdrucken i Stockholm klev en ung thailändska ombord (på väg till Lund) och hade platsen bredvid mig (vagn 11, stol 48). Med henne gick resan snabbt och vi hade väl inte pratat mer än 20 minuter kändes det som förrän tåget var i Linköping. Så från tåget blev det raka bilder.  
Den sneda bilden här ovan är tagen vid Drögen och jag tror mig veta en som begår säsongspremiär däri någon gång under lördagen. Och det är en som reste med tåg 7143 dan före.


1 kommentar:

Anonym sa...

Rätt Jörgen, en sjö kan aldrig luta,jo.