torsdag 15 oktober 2015

En kvarts paus vid Drögen

 Bild: Jörgen Auer
En kvarts paus tog jag mig i dag från mitt buskgrävande, ja frånsett fikapaus och matrast (nej, visst ja, vi åt ju ingen mat i dag). Det blev en skön paus. Vacker. Men så var jag ju vid Drögen, också. 
Bild: Jörgen Auer
Så fridfullt. Harmoniskt. Men... så stördes friden av en helikopter som dock inte blev så långvarig och dess ljud försvann lika hastigt som det kom. Bortifrån Ulrikavägen åt Kottebo till hördes svagt ljudet av en passerande lastbil. Timmerbil? Och från annat håll, var det vid Fagerhult? hördes en hund skälla och strax därefter ett skott. Älgjakten pågår.
Själv, nej Inger var också med, jagade jag hem till kvällen. Bastun väntade. Armarna värkte. Händerna domnade redan innan jag somnade.

Inga kommentarer: