fredag 30 oktober 2015

Olik dag, men lika kväll

Bild: Jörgen Auer
Dagen har gått dit dagar går. Över i kväll som blir till natt. Hur var dagen? Tja, olik. Din dag var inte likadan som min; alltså olikt. Min var händelselös, vilket ju får sägas vara olikt. Om man undantar ett besök på Mantorps vårdcentral, vill säga. Även om det också är olikt mot vad jag brukar ha för mig.
Vad gjorde jag där? Jo, fick ett märke på vänstra underbenet bortskuret. Man vet aldrig, det kan vara säkrare att ta bort det än att ha det kvar och det sen övergår i något annat. Vi får se. Nu är jag i alla fall sydd (nio stygn) och ska inte anstränga benet och såret.
Eter det besöket höll jag mig lugn. Ingen löpning, ingen promenad, ingenting. Däremot fick vi besök av Martin, Frida och William. Olikt. Kul. Vi fikade och åt.
Bilden? Inte från i dag, men från veckan. Tagen i Sya. Nu tittar vi på Idol. Vilket inte är olikt.

Inga kommentarer: