onsdag 7 oktober 2015

Ett dygn på Häradskär

 Bild: Jörgen Auer
Häradskär. Fantastisk ö, som egentligen består av två öar, Stångskär och Häradskär längst ute i Gryts skärgård. Öarna ägs av staten och här ute är ett litet paradis för ornitologer.
 Bild: Tommy
På den här bilden finns bara en sådan. Claes Nilsson längst till vänster. Övriga är några av hans nuvarande och forna kolleger på Correns sportredaktion som var snälla att fira av mina många år på sporten med just ett dygnslångt besök på Häradskär där vi tittade på fåglar, besåg öarna, åt mat och hade trevligt. Övriga på bilden är idel bekanta för Correns läsare: Anna Lindén, Maria Landqvist, Peter Mildaeus, Christer Kustvik och Per Bergsten.
 Bild: Jörgen Auer
Titta, en fågel! En något förvånad rödhake som inte kan komma loss. Färdig att ringmärkas.
Bild: Jörgen Auer
Man kan säga att jag tog väldigt många bilder på Häradskär. Så många att det tar tid att gå igenom dem. När jag har gjort det och får lite tid över så lägger jag naturligtvis in flera bilder här i bloggen. Häradskär är värt ett besök, vill jag lova. I morse var det nästan magiskt att gå upp tidigt och utforska ön på egen hand. Det var bara jag, naturen och kameran. Ah!

Inga kommentarer: