fredag 9 oktober 2015

Med Denice i Stångebro 1993

Foto på en bild av Peter Jigerström 1993
Oj. Är det jag? Ja. Och den då 20-åriga konståkaren Denice Viktorsson från Linköping som åkte jorden runt med Holiday On Ice med vilken hon hade ett fyraårskontrakt.
Hon hade fina showkamrater. Eller vad sägs om ryska paret Alexij Ulanov/Ludmila Smirnova som härjade i OS- och VM-resultatlistorna på 70-talet. På Wembley i London ingick också storstjärnan Katarina Witt i showen. 
Vad jag hade med detta att göra är att jag och Peter Jigerström mötte Denice i Stångebrohallen för ett reportage till Corren. Naturligtvis ville jag åka skridskor ihop med Denice och hon blev rädd på allvar när jag skulle göra en konståkningsstopp och trodde att jag skulle trilla baklänges. Det gjorde jag inte. 
Var Denice finns i dag har jag ingen aning om.

Inga kommentarer: