fredag 3 juni 2016

Besök på mysiga Lövsund

 Bild: Jörgen Auer
Måste ju berätta vad jag gjorde i går. Då var jag på vackra Lövsund i Södermanland, så där två mil  nordost Nyköping.
 Bild: Jörgen Auer
Jag åkte dit för att träffa fälttävlansparet Anna Freskgård och William Nilson Fryer. Anna från Norrköping och William från Mjölby. De bor sedan ett par år i Grindstugan på Lövsunds säteri som ägs av Claes och Clara Grill. Clara driver också Runnvikens Pensionat & rekreation på gården och där bjöds jag på fika, tack!
 Bild: Jörgen Auer
Du måste fota Anna vid lastbilen, tyckte William. Jaså, varför det? Jo, för att det är William som har fixat så att den den snygga stripsen sitter fast!
 Bild: Jörgen Auer
Många bilder blir det. Den här togs i allén ner mot träningsfältet alldeles utanför gården. Totalt har hästarna tillgång till 80 hektar betes- och träningsmark
Bild: William Nilson Fryer
Du måste kolla min nya coola hjälm. Nej, prova den, sa William och lånade min kamera.
Jodå, hjälmen är cool, snubben i något mindre cool, tycker jag.
På onsdag kommer ett reportage om de utflyttade östgötarna i såväl Corren som NT. Den här hjälmbilden är dock inte med då.

Inga kommentarer: