måndag 20 juni 2016

Bilder från Östsvenska mästerskapen

 Bild: Jörgen Auer
Här kommer Nathalie Silverberg Edh från Malmö. Platsen är Stenholmens Islandshästcenter utanför Linköping där Gerstorps ryttarsällskap i helgen anordnade östsvenska mästerskap. Nathalie och hennes häst Tristan från Jarde vann en tölt ungdom.
 Bild: Jörgen Auer
Jag var där ett par timmar på söndagen och fotade och pratade med några. Dock hann jag inte ta namnet på samtliga jag tog halvhyfsade bilder på. Men några av ekipagen får vara med här ändå.
 Bild: Jörgen Auer
 Solen strålade, det var en fin dag och fina tävlingar. Mitt Ryktbart-reportage därifrån kommer i Corren i tisdagens tidning och även i NT och MVT.
Bild: Jörgen Auer
 Bild: Jörgen Auer
Bild: Jörgen Auer
 Men den här ryttaren känner jag igen från en annan tävling på samma plats: Josefin Björk på Frami från Toftinge. Senast jag såg henne var hon med och arrangerade en tävling på Stenholmen. Här är hon på väg fram mot tävlingsbanan.
 Bild: Jörgen Auer
 Bild: Jörgen Auer
Bild: Jörgen Auer
Här är Josefin Björk igen. Nu på banan och där bakom henne i kurvan ser jag två funktionärer jag känner igen: Anna Peterson och hennes dotter Karin Dannsäter. Jag tror jag går bort och snackar en stund. Hej då.

Inga kommentarer: