torsdag 23 juni 2016

Torsdag med skog, Leif och IFK



 Bild: Jörgen Auer
I dag fick skogen besök. Visserligen ett kort sådant, men skogen var glad och öppen ändå.
 Bild: Selfie
  Vad fanns i skogen? Jo, en hare, en ekorre, en löpare, några stockar, koltrastar, samt jag själv.
 Bild: Jörgen Auer
Hemkommen läste jag Corren. Visst ja, det är i dag jag har ett porträtt på hundvännen och brukshundsdomaren Leif Sundberg i Ulrika. 75 år på söndag. Grattis, Leif.
 Bild: Jörgen Auer
Därefter såg jag på datorns skrivbord en bild jag glömt bort. Correns Lollo Asplund med en bild på 1960 års guldlag från IFK Norrköping. Varför har jag tagit den? För att Lollo visade mig bilden efter att han varit på Östgöta idrottsmuseum i Vidingsjö för ett reportage han gjorde till bilagan Mera.
Vadå? Vilka spelarna är på bilden? Lätt. 
Övre raden: Uffe Jansson, Harry Bild, Åke Bajdoff Johansson, Örjan Martinsson, Torbjörn Jonsson, Keith Pettersson. Nedre raden: Gösta Gösen Persson, Rune Lindh, Bengt Zamora Nyholm, Sven Axbom och Stig Vammar Gustafsson.

Inga kommentarer: