onsdag 5 juli 2023

Några sommarbilder

Bild: Jörgen Auer
Sommaren fortskrider lite skönare nu, tycker jag. Inte så där tryckande hetta, utan mera lagom med lite regn då och då. Onsdagen innehöll både sol och regn och blåst i en enligt mig behaglig dag. Och blåklint trivs ihop med vete. En typisk sommarbild, således.

Bild: Jörgen Auer
Det är allt bra fint med blå himmel, ändå. Väddklinten vid vägen blir ännu finare i sin lila skepnad.

Bild: Jörgen Auer
Och se här! Vetefältet kontra himlen - underbart! Till och med skuggvetet gör sig på bild. Skuggan kommer från några björkar alldeles innanför viltstaketet vid E4.

Bild: Jörgen Auer
Och i en hage går Majros och tittar på all grannlåt. Provsmakar gör hon också. Men tål alla hennes magar verkligen taggarna på nyponbusken? För visst är det väl en nyponbuske?
Torsdagen innebär att jag fyller 75 år. Hur har jag kunnat bli så gammal? Jag var ju 14 för inte alls länge sedan?

Inga kommentarer: