onsdag 16 augusti 2023

Goda utsikter för mig

Bild: Jörgen Auer
Efter ett och ett halvt dygn på US för stomibesvär och tillhörande magont, som visade sig vara tarmvred kan jag konstatera att rummet är lagom stort och att jag har goda utsikter.

Bild: Jörgen Auer
Så här såg jag tillvaron på förmiddagen i dag (i går såg jag bara regn) och visst är det väl Ekkällan där borta i vitt?

Bild: Jörgen Auer
Nattens utsikt åt ett annat Linköpingshåll var inte illa, den heller. Apropå goda utsikter så är jag väl inte färdigutredd än, men man har i alla fall hittat ett stopp i stomin som fört med sig att avföringen inte kommer ut i önskad mängd. Och då blir det trångt i tunntarmen, så trångt att stora smärtor uppstår. Som vid tarmvred.
Men kanske räckte det med att ett behandlat lillfinger kördes in genom stomin och in i tarmen. Och sen vispa runt lite.
Usch.


Inga kommentarer: