torsdag 10 oktober 2024

Bara för att jag kan

Bild: Jörgen Auer
Det här var min utsikt på torsdagsmorgonen. Ja, även på onsdagseftermiddagen. Jag övernattade nämligen för första gången i mitt liv på hotell i Linköping. Närmare bestämt på Scandic Frimurarehotellet, Frimis kallat.
Visst jag har varit där tidigare, men bara som lunchgäst. På gamla Frimis var jag däremot många gånger pä 70-talet. Mest på nattklubben där jag även träffade min blivande hustru Inger i februari 1975.
Men nu var jag hotellgäst och trivdes bra. Bra rum med utsikt in mot gården och bra frukost. Vad mer behöver man? Dessutom var det ju bara 300 meter från Bishops Arms där kvällen tillbringades med Maria Landqvist och Anna Lindén.
Jag tror bestämt att jag ska göra liknande kvällar och nätter lite runt om i Östergötland. 
Bara för att jag kan.

Inga kommentarer: