lördag 5 oktober 2024

Tystnaden i Bäckhult

Bild: Jörgen Auer
Besökte Kisa i dag och tog en promenad och fika med Pernilla och Stina Boel.  Tillbringade även en timme i Bäckhult vid Drögen. Bruna ormbunkar brukar inte tilltala mitt estetiska jag, men här vid sjön är de ju riktigt fina.

Bild: Jörgen Auer
Det är mycket som är fint i vattenmiljö. Särskilt när det är tyst som i dag och jag är enda människan i hela världen som befinner sig just här.

Bild: Jörgen Auer
Tystnad i naturen är aldrig total. I Bäckhult kan man urskilja små vågor klucka mot stenar vid stranden och tycka sig höra bladverk och buskgrenar tissla och tassla. Ännu i oktober sjunger enstaka fågelarter och över sjön slår stora vingslag. 

Bild: Jörgen Auer
Själv byter jag plats då och då, men står blick stilla på varje ny och lyssnar. Hör mina andetag, magen kurrar. Jag måste hem för att äta.
I bilen lyssnar jag på Sportradion.



Inga kommentarer: