onsdag 16 oktober 2024

Soliga Mantorp och Motala

Bild: Jörgen Auer
När solen steg upp på onsdagsmorgonen var jag och handlade frukost.

Bild: Jörgen Auer
När jag kvarten senare intog frukosten stod några hästar i hagen och väntade på värme.

Bild: Jörgen Auer
Efter lunch åkte jag till Motala igen för att promenera längs Göta kanal. Det var både skönt och vackert.

Bild: Jörgen Auer
Det förvånade mig att inte fler människor strosade eller motionerade längs kanalen. Hur många såg jag? Inte mer än tio. Märkligt. Å andra sidan finns det ju så många motionsstråk i Motala.

Bild: Jörgen Auer
Som en lövprydd totempåle tycktes mig detta underbara träd!

Bild: Jörgen Auer
Ibland måste tunnelseende till.

Bild: Jörgen Auer
En bra promenad i lugnt tempo blev det. Drygt fem kilometer. Det är jag nöjd med. Det är ju bara några veckor sen som jag opererades i magen.
Speglingsbilden visar Föreninghuset, byggt av Motala Verkstads arbetareförening 1866.

Inga kommentarer: