söndag 29 juni 2014

En kväll för Costa Rica

Bild: Jörgen Auer
Fan, så mycket trevligare det är när solen skiner! Min första semesterperiod i år är över och mest har det ju varit regn. I alla fall sista veckan. Visst har jag sett solen, åtminstone skymtat den. Se på bilden bara. Vad har jag gjort på semestern då? Ingenting. Jo, sett på VM-fotboll.
Och så har jag ju äntligen fått tummen ur och börjat göra en altan på landet. Samt rensat i rabatter hemma i Mantorp - men jag har mycket kvar där. Och den där altanen får jag väl ge några kvällar framöver. När jag har tid. Om jag får tid. Om jag inte ser på VM, förstås. Det ska jag göra alldeles strax. Om tio minuter ska jag sätta mig och hålla tummarna för överraskningen Costa Rica i åttondelsfinalen mot Grekland. Samt önska lite sol till i morgon.

Inga kommentarer: