torsdag 19 juni 2014

Räta på ryggen, sa Emma på Rappestad

 Bild: Jörgen Auer
Här kommer ridinstruktören Emma Tilly och ser glad ut. Men så vet hon också att hon tänker bjuda sina elever på avslutningshoppning. Elias hjälper henne med bommarna till hindren.
Bild: Emma Tilly
Och det här är Blixt Gordon. Hästen alltså. Han som håller kärleksfullt om hästen ska snart sitta upp för att vara med på examensdagen på Rappestad ridskola. Och det går riktigt bra, min bästa lektion, tror jag. Tyvärr var vi bara tre mot normalt åtta. De andra har redan börjat fira midsommar, misstänker jag. Fast det innabar att vi tre fick hoppa desto mer. Två gånger hoppade vi den med dressyrinslag lagda banan. Elias agerade domare. Han skötte sig med den äran. Liksom Blixt Gordon. 
Terminen är slut, jag har varit med alla gånger utom två. Det borde betyda att jag har ridit 20 lektioner. Och rider fan så mycket bättre nu än första lektionen - mycket säkrare.
- Men du måste rätta på ryggen, inte sjunka fram med huvudet och axlarna, sa "fröken".
Okej.

Inga kommentarer: