måndag 16 juni 2014

Utsikt från ett träd

 Nu vet jag hur fåglarna känner sig. Jag har nämligen tillbringat tre timmar uppe i ett träd. Inte för att leka fågel utan för att gallra. Och det var då...
                                     
                                     
Jag fösökt locka till mig några fåglar, men de enda bevingade varelser jag såg överhuvudtaget under min tid där uppe var två skator som satt på ett tak och då och då lite ängsligt tittade bort mot mig och mina förehavanden. Det är ju de som brukar sitta i det trädet. Jag hade tagit deras skräniga plats. Jag kraxade högt. Skatorna lyfte blixtsnabbt och flög åt Vikingstad till. De har inte återkommit än. Själv flög jag småningom ner, samlade ihop alla grenar jag haft ner, klippte sönder dem i lagom bitar för svarta påsen (inte svarta lådan - den är för flygplan) och har nu gått in för att titta på Portugal-Tyskland. Funderar faktiskt på att flyga till Tyskland i augusti. Får se om det blir av. Nu ska jag koppla av.


Inga kommentarer: