måndag 19 januari 2015

Nu kanske bilderna syns?

 Bild: Jörgen Auer
De här bilderna tog jag i går, söndag, i Mantorp med omnejd. Men datastrul hemma i bostaden gjorde att jag inte kunde föra över bilderna från datorn till Blogger. Fråga mig inte varför, jag har inte den blekaste. Hur som helst visar bilderna Mantorp.
 Bild: Jörgen Auer
Som här från Tollstadvägen.
 Bild: Jörgen Auer
Och här lite längre ut på samma väg, nu utanför samhället och med Dalen till vänster.
 Bild: Jörgen Auer
Det här då? Ja, det är förstås Barmorskekorset det varnas för. Vid Rosendal.
 Bild: Jörgen Auer
Där svängde jag höger, mot Östra Tollstad. Och fick nästan framme i byn syn på en häst med ryttare naturligtvis. Som alltid.
 Bild: Jörgen Auer
Sen tog jag grusvägen hemåt. Förbi Holgerssons ridanläggning och efter en 20 minuter var jag nästan tillbaka i Mantorp igen och kunde ta den här bilden över delar av Ubbarp.
 Bild: Jörgen Auer
Därefter bar det iväg mot Mantorps gård varifrån jag kunde ta den här bilden bort mot Lyckorna på andra sidan järnvägsspåret och villorna på Vetagärdet.
Bild: Jörgen Auer
De senare som även ser ut så här på lite närmare håll och med en skymt av Veta kyrka och klockstapeln. Och sen var jag hemma och försökte blogga. Det gick så där, se föregående inlägg.

Inga kommentarer: