söndag 4 januari 2015

Rösta och vinn tre trisslotter


Nu är det dags för tävling här på bloggen igen. Det gäller att vara med och rösta om min bästa bild, eller minst dåliga, under 2014.
Tio bilder finns att titta på och rösta om och bland samtliga som har varit med och röstat dras en vinnare som får tre trisslotter. Förra årets tävling vanns av Hanna Borglund i Norrköping. Vem vinner den här gången? Blir det du?
 För att ni inte ska påverkas av andras röster så vill jag att ni mejlar era svar till mig. Gör det senast fredag kväll 9 januari klockan 18. Mejladressen är jorgen.auer@corren.se
Det här uppropet finns även på facebook. 
Och här följer de av mig utvalda bilderna i slumpvis ordning.
 Bild: Jörgen Auer
1. Vilobänk i Motala.
 Bild: Jörgen Auer
2. Genväg hem. Mantorp.
 Bild: Jörgen Auer
3. Höst på kyrkogården i Mjölby.
 Bild: Jörgen Auer
4. Mantorpsek i sol och dimma.
 Bild: Jörgen Auer
5. Kärleksfullt på Korsbäcks ponnyridskola, Borensberg.
 Bild: Jörgen Auer
6. Septembermorgon i Bäckhult, Kisa.
 Bild: Jörgen Auer
7. Busig häst på Hästkullen, Falerum.
 Bild: Jörgen Auer
8. Dimmig decemberdag, Mantorp
 Bild: Jörgen Auer
9. Hagtornsfjäril i juni. Bäckhult, Kisa
Bild: Jörgen Auer
10. Sent en dag i juli vid Drögen, Kisa.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag är inte med och röstar men tycker att 1:an och 4:an är bäst. Fantastiskt vackra. Kanske för att jag för en gångs skull saknar vintern.
Kram!

Auer sa...

Jag tycker att sjuan är roligast, att trean är ledsamt vacker och att ettan, fyra, och tian är sköna att titta på. Dessutom anser jag att bild 8 är bäst. Tycke och smak är olika så är det. Jag lägger säkert in annat också i min värdering eftersom det var jag som tog dem. Jag vet hur lång tid det tog att ta varje bild, hur jag förflyttade mig, väntade, frös - och tänkte.