söndag 11 november 2018

Änglar svävade längs vägen

Bild: Jörgen Auer

Egentligen hade den här bilden kanske passat bättre på Alla Helgons Dag. Ty änglar visade sig för mig och svävade längs den väg jag följde. 
Den skulle också kunna passa som illustration till årets i dag avslutade fotbollsallsvenska även om den knappast gör gulsvarta och seriesegrande AIK rättvisa. Lite gult finns det dock i bilden och det är klart att jag säger grattis till såväl AIK som dess spelare, ledare, organisation och supportrar.  Men framför allt tackar min bild den prestation som blåvita IFK Norrköping genomfört under säsongen. Att pressa AIK in på upploppet och ta silverplatsen är enormt starkt gjort av ett lag som väl inte tippades tillhöra topp tre av förståsigpåarna innan allsvenskan startade.   
Nästa år blir det guld, IFK. Det känner jag på mig. 
Eller är det dags för ett annat blåvitt, då? Ett annat IFK? Göteborgs änglar, se där! har en närmast bedrövlig säsong bakom sig och måste upp många snäpp för att haka på i toppen med AIK, Norrköping, Malmö och någon till. Hammarby eller Djurgården, kanske. 






Inga kommentarer: