fredag 9 november 2018

Åter i Sya och äter

 Bild: Jörgen Auer
Dagens lunch intogs på trevliga Open New Doors Bahnhof i Sya och blev en riktigt grå dags bästa stund. Nja, näst efter ett träningspass på Mantorp Gym, vill säga. Fast träningen var så tidigt på dagen så den nästan räknas till gårdagen.

Bild: Jörgen Auer
Nåja, åter till Sya och det gamla stationshuset. Som vanligt såg Skagenmackan väldigt fräsch ut. Det var den också. Och god. Precis som vanligt. Tack, Jonas.

Bild: Jörgen Auer
Det är så kul att se den lilla världen omkring sig ur ett nytt perspektiv. Det har jag alltid tyckt. Så också i dag när jag tittade ut mot baksidan av stationshuset och ut mot järnvägen. Det känns hemtrevligt på Bahnhof, vilket det ju inte gör på alla stationer. Har jag för resten varit på en riktig Bahnhof? I Tyskland, menar jag. Nej, jag kommer inte på nån, men har en svag aning om att jag besökt Hamburger Bahnhof. Eller kanske bara åkt förbi. Flensburg, kanske? Dortmund? I de städerna har jag varit, men stationerna? Nej, va? Schleswig? Donaueschingen? Kanske. 
Men Sya är jag säker på. Liksom på Open New Doors Bahnhof.

Inga kommentarer: