tisdag 13 november 2018

Kort besök hos Runar

 Bild: Jörgen Auer
Hade vägarna förbi Fornåsa i dag och stannade till vid loppiset för att hälsa på Runar och för att lämna några böcker i hans förvar. Runar var där, men det visade sig att hans loppis. Östergötlands största, från och med den här veckan bara har öppet fredag, lördag, söndag! 

Bild: Jörgen Auer
Fast eftersom jag känner honom lite fick jag, och Inger, komma in en stund. Det är därför jag inte kom tomhänt hem. För det är klart att jag hittade några östgötska böcker till min samling.
De här tre hade jag med mig hem: Kring Stång, En kulturhistorisk utvärdering byggd på äldre lantmäteriakter och historisk kartöverlägg (författare: Helena Borna Ahlkvist och Clas Tollin); Linkopia ek för, 1956-1981 (sammanställd av Berndt Wallerfors till Linkopias 25-årsjubileum 1981); Naturvårdsinventering Åtvidabergs kommun (Olof Söderbäck på uppdrag av Kulturnämnden, 1974).
Och glöm inte - Fornåsa loppis har bara öppet fredag, lördag, söndag.
Hemkommen upptäckte jag att jag redan hade Kring Stång. Hur kunde jag ha glömt det? Bara boktiteln är ju värd att kommas ihåg. Kring Stång.

Inga kommentarer: