fredag 16 november 2018

Tack, Nedralid Östra

Bild: Jörgen Auer
Jag hade lite tid över i dag under ett besök i Motala. Tänkte åka upp till Övralid som jag tycker så mycket om, men svängde in på en liten väg mot Nedralid Östra i stället. Det ångrar jag inte.

Bild: Jörgen Auer
Jag har ju aldrig varit där tidigare och  var lite osäker om det gick att vända och vad jag skulle få se. Men jag blev snabbt glatt överraskad och förtjust över utsikten. 

Bild: Jörgen Auer
För visst är den väl fin? Och Vättern fantastiskt blå och dagens ljusblå himmel och molnsky därtill. Gissa om jag njöt? Till och med gillade jag utsikten så mycket att det inte blev något Övralidsbesök den här dagen.

Bild: Jörgen Auer
Här kunde jag ha stannat livet ut, kändes det som. Men det blev bara tio minuter.  Tio underbara minuter i den klara höstluft som omgärdade oss den 16 november 2018.

Inga kommentarer: