måndag 26 november 2018

En halvtimme i Mjölby

 Bild: Jörgen Auer
Tillåt mig påstå att vintern inte är rolig vad gäller den här "motionen". Bilfönsterskrapning. Så jädrans tråkigt!

 Bild: Jörgen Auer
Desto roligare att klara vinterdagar se färgkontrasterna. Som här vid Sya kyrka. Här önskar man ju att det snart ska komma mer snö och frost så att träden blir vita också.

 Bild: Jörgen Auer
Mjölby lite från ovan är också trevligt att se. 

 Bild: Jörgen Auer
Liksom att se hur Svartå strand där borta bakom polishuset smälter in i miljön. Men för att ta den här bilden måste man ta sig upp (eller ned) på branten vid Hagaparken.

 Bild: Jörgen Auer
En rolig halvtimme i Mjölby går i bara farten. På Hulje återvinning var jag för 20:e gången i år och gjorde mig av med gamla minnen. På hemvägen klev jag av vid Grönlund och blev en björk. Stod som de andra tyst och lyssnade på trafiken innan jag fortsatte färden. En katt ville tydligen nåt och jamade hungrigt. Jag hade inget att ge den.

Bild: Jörgen Auer
Vid Solberga kom ett pendeltåg varvid jag rös till och tänkte på olyckan 31 mars 1975 då ett en personbil skulle passera järnvägsövergången just här och krockade med ett expresståg. Olyckan blev stor och svår. 14 personer dog och 29 skadades. Efter den byggdes en vägbro över järnvägen.

Inga kommentarer: