lördag 28 mars 2020

På vägen till Drögen

 Bild: Jörgen Auer
Oj, plötsligt dyker de upp, jag tror att de var åtta! som tar sig över Gammalkilsvägen mellan Vikingstad och Ulrika ungefär vid Ånnebo (se huset i bakgrunden). Lite försiktiga är de allt, för de kommer inte alla i flock, utan två och två och bilister hinner stanna från båda håll och jag har kameran bredvid mig i bilen. Det här är den enda bilden jag hinner med att fånga två.

 Bild: Jörgen Auer
Men här fångar jag elva. Eller är det dussinet fullt? För övrigt är den här bilden inte tagen i dag. Den är tagen i Mantorp för två, tre dagar sedan. Men det behövdes lite färg i det här inlägget.

 Bild: Jörgen Auer
Bäckhult var annars målet även i dag och det var tomt och tyst. Det enda som hördes var mina egna steg och min egen andhämtning, en kameras klickande. Och en räfsa som bet och drog i fjolårsgräs. Fast någon fanns ute på Bockön, förstod jag.

 Bild: Jörgen Auer
Tänk att den här gamla skogsvägen syns så bra så här års. Sommartid "försvinner" den ju lite med högre och grönare gräs och buskar. Vägen ser annars gångbar ut, men skenet bedrar. Det ligger en massa ris och grenar och irriterar en snubblande vandrare.

 Bild: Jörgen Auer
Jag kliver omkring som en älg, men jag är inte ute efter något att äta. Jag letar fotomotiv.

 Bild: Jörgen Auer
Den här vinkeln har jag väl inte använt förut, eller har jag? Har jag så var det ett tag sen, för jag minns inte att jag gått exakt här. Det är svårt att ta sig fram. Snårigt, stenigt, lurigt.

 Bild: Jörgen Auer
Aha! Är det så Drögen blir till? Det kan väl ändå inte vara möjligt? Den lilla bäcken?

Inga kommentarer: