torsdag 8 februari 2024

En torsdag med stil

Bild: Jörgen Auer
Torsdagen började bra. Såg i alla fall lovande ut. Och den höll stilen hela vägen!  Visst var det dimmigt till en början, men det gav bara morgonen extra tjusning och jag ångrar att jag inte gav mig ut i dimman för att leta fotomotiv. Men jag tog i alla fall den här bilden. Visserligen genom ett fönster. Men resultatet blev bra. Som en tavla.

Bild: Jörgen Auer
Jag gick ut lite senare när dimman lättat. Noterade att shetlandsponnyn Todde lagt sig till med skägg under dagen. Det klädde honom, men han såg lite ledsen ut. Det berodde dock inte på skägget, utan antagligen för att han var ensam i sin hage. Kompisen Penny har rest till Kanada och kommer inte tillbaka. Undrar om de tänker på varandra?

Bild via Svt
I kvällens Antikrundan visades den här tavlan av Tove Jansson. En tidig tavla, målad 1939. Värdet överraskade ägarna - en halv miljon. Varför har inte jag en liknande tavla? Värdemässigt, alltså. Nå, jag kanske kan måla en? Om jag börjar måla, köper du en tavla av mig då?



Inga kommentarer: