lördag 10 februari 2024

Tack för överraskningen!

Bild: Tomas Thell
Vad händer här kan man undra? Jo, det är jag som under fredagskvällen tackar Hedda Secund och Evelina Eliasson för deras och hela ensemblens insats i Valdemarsviksrevyns underhållande revy Världens cirkus. 

Bild: Jörgen Auer
Dagen började annars så här. Inte illa, det heller. Strålande sol och gnistrande snö hemma på Uljeberg. Men klockan 12 kom Tomas och Barbara Thell och hämtade mig för att genomföra den 75-årspresent de förärade mig i somras. 

Bild: Jörgen Auer
På det viset hamnade vi i Valdemarsvik och på Världens cirkus. Trevligt och underhållande. Låt vara att jag som icke Valdemarsviksbo och kommuninvånare inte kände till alla av de figurer som häcklades eller förekom på scenen. Men då förstod jag ju på publikreaktionerna hur roligt och bra det var. 

Bild: Jörgen Auer
Sen fanns det andra och annat som jag kände igen och hört talas om. Som miljardärsbygget på Håskö, som Rosenserien och makarna Swartz (de är jag vän med på Facebook, hej). Många nummer var riktigt bra, något lite långrandigt, danserna och sångerna bra. 
Tack för revyn säger jag både till Valdemarsviksrevyn och till makarna Thell.


Det var en bra och överraskande present.


Inga kommentarer: