torsdag 9 april 2009

En stark doft av Lux

Bild: Jörgen Auer
Delar av den svenska truppen laddade upp inför långfredagens VM-match mot Ryssland med att se hur ett laddat Finland inte räckte till mot USA som vann med 7-0. Räkna alltså med bronsmatch mot Finland, helt enligt tipsen. Om Sverige vinner mot Ryssland, vill säga. De närmaste på bilden är Kim Martin, Katarina Timglas, Frida Nevalainen, och Frida Svedin-Thunström. Själv går jag till Emilia nu (nej, JCP, det är ingen städerska på hotellet, det är hotellet) men kan inte låta bli att återge ett samtal först. Det var inget samtal för resten, snarare ett utbyte av enstaka ord med taxichauffören Leila, vars bil luktade starkt av Luxtvål. Jag frågade någonting på engelska, minns inte vad - hon svarade hur som helst helt fel, med ett skratt. Då frågade jag om hon pratar engelska, vartill hon nekade, men skrattade. Därför sa jag cold - och menade väderleken i Hämeenlinna. Hon såg mycket frågande ut och skrattade på nytt.
Då sa jag kall, kallt.
Hon tittade till på mig, skrattade nervöst och sa halli, halli. Fortsatte sedan med jäähalli.
Jag suckade. Fast hon hade ju rätt. I en ishall brukar det vara kallt.

Inga kommentarer: