fredag 10 april 2009

Heja, Kustaa!

Bild: Jörgen Auer
Den här bilden tillägnar jag Correns sportchef Christer "Kusta" Kustvik. Inte för att jag inbillar mig att han läser min blogg det första han gör på fredagsmorgonen, det gör inte ens min mor (hon har ingen dator), men ändå. Han kanske får tips av någon att han ska titta vad jag skriver. Och eftersom somliga på jobbet, i alla fall Nilsson och Mildaeus kallar chefen för Kusta, så ville jag bara visa honom att i Finland, där har man till och med gator som heter Kusta. Visserligen med två an, och med romerska tecknet III för den tredje Gustav. Men ändå.
Efter en regnig natt och morgon försöker solen bryta fram här i Hämeenlinna och jag beger mig ut på bildjakt. Ska försöka få tag på Mary Anne Gage, den kanadensiska VM-domaren som bor på samma hotell som jag. Vi stötte ihop vid frukosten, och hann prata lite Toronto (hon kommer från Burlington) men hon hann gå innan jag hann fota henne.

1 kommentar:

Ördög sa...

På finska är "kusta" med ett a en böjningsform (partitiv) av substantivet "kusi", som betyder "piss". Du ska vara glad åt att din kollega med ett sånt smeknamn bor just där han bor ...