söndag 24 maj 2009

En dag i livet

Bild: Jörgen Auer
Söndag 24 maj. En dag i livet. Solen sken. Himlen var mest blå, utom när jag tog kort på den. Då pressade den ihop molnen, knöt ihop dem. Själv knöt jag skorna och åkte till Bäckhult. Klippte gräs i två timmar, drack kaffe, solade, slöade, räfsade i en timme, bar bort det avklippta gräset, tvättade av mig, åkte hem via en omväg (dock inte samma som på utvägen) för att få se ännu mer av det Östergötland som jag älskar. Jag såg Kisa och Rimforsa (på utvägen var det Västra Harg, Önnebo - pratade med lanthandlarn Staffan Nordlund, Pikedal, Ulrika). Hemfärden gick på 34:an. På flygrakan svängde jag av mot Berga innan jag kom ut på gamla E4-an söderut förbi Vikingstad. En kvinna tränade puttning på Nybble. Hemkommen klippte jag ännu mer gräs, duschade, och tittade på teve: Söndagsparty. Ja, och skrev det här.

1 kommentar:

cp sa...

Undrar var Jögga är någonstans? Så här långt blogguppehåll har han aldrig haft. Har han gått vilse i skogen?
jcp