måndag 28 december 2009

Det var inte Annika

Bild: Jörgen Auer
För ett par timmar sedan var det äntligen dags för spruta. Vaccinationsbussen stod på Stora Torget i Linköping, det var bara att kliva ombord. Okej, efter en kvarts väntan i kö först
Bild: Jörgen Auer
men sedan tog Catharina och Annika hand om mig. Och efteråt när jag frågade om jag fick ta en bild på dem och blogga om dem ropade en av "syrrorna" längre bak i bussen.
"Då kan du skriva att du fick en spruta av Linus Bergströms mamma." Linus är välkänd fotbollsspelare i Linköping, men hans mamma Annika förnekade bestämt att hon stuckit mig.
- Det var inte jag, det var Catharina, sa hon.
Vist var det, och det så skickligt att jag inte märkte någonting. Det enda som mäktes var att hon satte plåstret fel. Det täckte inte ingångshålet.
Fast det skrattade vi bara åt.

Inga kommentarer: